Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Czcionka
Treść
Kontakt
Jak zorganizować linkowanie wewnętrzne w sklepie internetowym

Jak zorganizować linkowanie wewnętrzne w sklepie internetowym

16.10.2020 | Pozycjonowanie | Autor: Konrad Ogar

Zakładając własny sklep internetowy zależy nam na tym, aby jak najwięcej osób dokonywało w nim zakupu, a tym samym na osiągnięciu wysokiego zysku. Z pewnością w realizacji wyżej wymienionych celów pomoże Ci pozycjonowanie.

Chcąc skutecznie wypozycjonować swój sklep internetowy musisz dostosować go do wytycznych Google i poddać szerokiej optymalizacji. Pozycjonowanie  to proces, w którym należy wziąć pod uwagę wiele czynników on-site i off-site – jednym z nich jest linkowanie wewnętrzne.

Linkowanie wewnętrzne – co to jest?

Linkowanie wewnętrze to tworzenie linków wewnątrz tej samej witryny. Przykładowo - internauta odwiedza blog i czyta dany artykuł, w którym wcześniej umieściłam link do jednej z kategorii w sklepie. Po kliknięciu w odnośnik internauta zostaje przeniesiony do konkrentej kategorii na stronie naszego sklepu.

Podstawowym zadaniem linkowania wewnątrz witryny jest utworzenie logicznej i intuicyjnej nawigacji po stronie, dzięki której użytkownicy będą mogli sprawnie odnaleźć interesujące ich podstrony.

Pamiętaj również, że Roboty Google analizując stronę przemieszczają się po linkach umieszczonych w sklepie, dlatego linkowanie wewnętrze wpływa przede wszystkim na poprawę indeksowania sklepu przez roboty. W praktyce oznacza to zwiększenie szybkości indeksowania nowych podstron, a tym samym na zwiększenie widoczności na różne frazy kluczowe.

Zatem jak możesz zauważyć linkowanie ważne jest zarówno dla robotów Google, w celu zapewnienia zrozumienia struktury naszej strony, jak i dla użytkowników – by zapewnić im lepsze doświadczenia i znalezienie w szybki sposób produktu.

 Linkowanie wewnętrzne – co powinieneś wiedzieć?

Jak już wiesz roboty podczas analizy strony poruszają się linkach umieszczonych wewnątrz witryny, dlatego powinieneś pamiętać o kilku istotnych aspektach:

  • Anchory – linkując do innych podstron stosuj dokładne opisy, by użytkownicy wiedzieli dokąd prowadzi dany link. Unikaj stosowania >>>Kliknij<<<, sprawdź tutaj, w tym artykule, itp.
  • Status 404 – zwracaj uwagę na to, aby odnośniki nie kierowały do stron z statusem 404. Dlatego też nie zaleca się linkować do konkretnych produktów, ponieważ po wyczerpaniu danej oferty produkt znika.
  • Hierarchia – dodawaj odnośniki zgodnie z hierarchia stron. Oznacza to, że najlepiej linkować ze strony głównej (która ma największy link jucie) do kategorii pierwszego rzędu oraz drugiego rzędu i tak dalej.
  • Atrybut nofollow – pamiętaj o tym, aby odnośniki na twojej stronie nie posiadały atrybutu nofollow, gdyż robot Google nie będzie mógł przemieszczać się za pomocą linków. Stosuj atrybut follow!
  • Mapa witryny – bardzo ważną rzeczą jest stworzenie mapy witryny, która zawiera wszystkie najważniejsze linki na naszej stronie. Utworzenie jej pomaga robotom w indeksacji.
  • Słowa kluczowe – ustal, które słowa kluczowe są dla Ciebie najistotniejsze i linkuj za ich pomocą. Pamiętaj także o tym, by podczas linkowania do jednej podstrony z innych stosować różne teksty zakotwiczenia – synonimy, long taile.

Warto mieć również na uwadze to, że im bliżej link znajduje się strony głównej tym posiada większą moc - nie powinno linkować się do strony głównej, a z niej. Linki wewnętrzne przekazują sobie moc, dlatego też strona, która jest częściej linkowana odbierana jest jako ważniejsza.

Gdzie umieszczać linki wewnętrzne?

Przedstawiam Ci listę miejsc, w których obowiązkowo powinien znaleźć się link:

  • Menu górne
  • Menu boczne
  • Logo – szybki powrót na stronę główną
  • Mapa witryny – sitemap.xml
  • Stopka – dodanie linków, które nie zostały umieszczone w menu głównym

Elementy wymienione poniżej wymagają od Ciebie włożenia większej pracy, ale z pewnością przyniosą bardzo korzystne efekty:

  • Nawigacja okruszkowa,
  • W treści artykułów na blogu,
  • W treściach na stronie głównej,
  • Na stronach produktów.

Zalety linkowania wewnętrznego

  • Szybsza indeksacja podstron w sklepie.
  • Dłuższe przebywanie użytkowników na stronie sklepu.
  • Polepszenie odczuć użytkowników – UX.
  • Linkowanie wewnętrze wpływa pozytywnie na pozycje słów kluczowych.
  • Pomaga zwalczyć kanibalizację.
  • Zmniejsza współczynnik odrzuceń.

Oto kilka porad, które ja stosuję w linkowaniu wewnętrznym

  • Na stronie głównej dodaj sekcję „Nowości”, „Polecane produkty” lub „Najczęściej kupowane”.
  • Na stronach produktowych masz do wyboru 2 opcje. Możesz dodać sekcję z produktami komplementarnymi lub podobnymi. Dzięki temu użytkownicy pozostają dłużej na stronie oraz dokonują większych zakupów.
  • Upselling – czyli dodatki do produktów. Sprzedajesz modne spodnie? Zaproponuj do nich równie modny i nowoczesny pasek.
  • Blog – gdy opisujesz zalety swoich spodni w obszernym artykule, umieść na końcu pod wpisem listę polecanych produktów. Jednak bardziej wyrafinowaną opcją będzie zamieszczenie w treści artykułu odnośnika do produktu w postaci tekstowej. Ale zalecam ostrożnie stosować to rozwiązanie, ponieważ w przyszłości usunięcie produktu z oferty może spowodować pojawienie się statusu 404.

 

Jeżeli szukasz firmy, która zajęłą by sie pozycjonowaniem Twojej strony internetowej, zapoznaj się z naszą ofertą pozycjonowania  i skontaktuj się  znami. Chętnie Ci pomożemy! 

Zdjęcie Konrad
Autor Artykułu:
Konrad Ogar

CEO w WEBimpuls.pl od 2010 roku, specjalista ds. marketingu w sieci oraz aplikacji WEB. Wspiera firmy w rozwoju w internecie.

email: konrad.ogar@webimpuls.pltel: +48 693 535 818

Napisz do autora!