Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Czcionka
Treść
Kontakt
Jak wstawić życzenia na Facebooka i stronę WWW, które zwiększą ruch na stronie?

Jak wstawić życzenia na Facebooka i stronę WWW, które zwiększą ruch na stronie?

11.04.2022 | Porady | Autor: Katarzyna Jana

Oto nasza lista porad jak wstawić życzenia świąteczne w mediach społecznościowych, aby one również ściągały ruch klientów na stronę WWW.

Krok 1 - Przygotowanie życzeń świątecznych.

Będą Ci potrzebne:

  1. treść
  2. grafika
  3. film

Treść

Treść twoich życzeń będzie wstawiona na stronę internetową jako aktualność, dlatego nie musisz oszczędzać treści. Możesz oprócz życzeń napisać jak Twoja firma spędza Święta, czy idziecie na urlop i czego sobie i innym życzycie. Pamiętaj, że to ma być wpis lifeStylowy pokazujący, że Twoja firma to też ludzie.

Zdjęcie

Najlepiej niech to będzie zdjęcie twojego zespołu, pokażcie swoje uśmiechy i że się razem dobrze bawicie. Pamiętaj, aby zdjęcie zrobić w orientacji poziomej jeżeli planujecie wykorzystać je na stronie i na Facebooku, a na Instagramie lepiej sprawdzi się zdjęcie pionowe.

Na podstawie zdjęcia przygotuj ładną grafikę. Możesz do niej dodać znak wodny, logo, ramkę świąteczną lub inne efekty specjalne typu pisanka czy zajączek. Pamiętaj, aby przygotować grafikę w 2 wersjach poziomych:

  1. jedna wersja jako zdjęcie aktualności - tutaj rozmiary zależą od szablonu Twojej strony internetowej. Tak dobierz rozmiar, aby zdjęcie na stronie nie zostało obcięte.
  2. druga wersja będzie na Facebooka, lecz zostanie wstawiona jako obraz OPEN GRAPH na Twojej stronie tak, aby Facebook sam sobie ją zczytał. Zadbaj o to, aby obraz wstawiony jako OG:image miał następujące rozmiary: 1200 pikseli szerokości i 630 pikseli wysokości.

Jeżeli jeszcze nie masz open graph na stronie i chcesz wiedzieć jak go zaimplementować to zapraszam do innego mojego artykułu o tym "dlaczego warto stosować OpenGraph na stronie WWW.

 

Film

Najlepszym rozwiązaniem angażującym użytkowników Internetu i najchętniej klikanym jest film.  Możesz go zrobić w formie kupionej animacji np.: na https://videohive.net/search/easterktórą możesz w dowolnym programie zmontować dodając swoje logo i napisy z życzeniami świątecznymi.

A możesz też nagrać życzenia świąteczne mówione przez Ciebie i Twoich pracowników. Taki film nagrasz dowolnym telefonem komórkowym i nawet na telefonie możesz go zmontować. Pamiętaj, aby nagrywać filmy w orientacji poziomej najlepiej o rozdzielczości Full HD lub 4K jeżeli masz taką możliwość.

Jeżeli będziesz tworzyć film z życzeniami świątecznymi to wykonaj poniższy trik, który spowoduje, że skuteczność twojego postu będzie dużo większa:

→ zdjęcie do open graph zrób tak, jakby był miniaturką filmu na YouTube, czyli przyciemnij, aby zdjęcie wyglądało jak przez ciemne szkoło, a na środku zdjęcia dodaj znaczek PLAY taki sam lub podobny jak na YouTube. Ludzie odruchowo będą klikali w zdjęcie, aby włączyć film i wtedy otworzy im się twoja strona z aktualnością zawierającą życzenia i film.

UWAGA: jeżeli nie robisz filmu to nie stosuj tego typu zachęt do klikania jak przycisk PLAY, gdyż to może mieć odwrotny skutek... Użytkownicy Internetu mogą się poczuć oszukani, że po kliknięciu PLAY nie ma żadnego filmu.

 

Krok 2 - Wstawienie życzeń świątecznych na swojej stronie WWW w dziale aktualności.

Za pomocą systemu CMS do zarzadzania treścią na stronie utwórz nowy wpis w aktualnościach i:

  1. wstaw treść wpisu - mogą być same życzenia, a mogą być życzenia wraz z dodatkowymi informacjami o świętach w Twojej firmie
  2. Jeżeli nakręciłeś film to w treści wpisu dodaj film tak, aby można było go obejrzeć od razu na stronie wpisu. Możesz ustawić autoplay, tak aby film włączał się automatycznie po wejściu na stronę.
  3. Dodaj obrazek główny.
  4. Dodaj obrazek Open Graph - najczęściej robi się to w dodatkowych zaawansowanych ustawieniach wpisu podobnie jak inne meta dane, na przykład związane z SEO. Aby dodać obrazek OG poszukaj sekcji "SEO i metadane" w trakcie edycji postu.

 

Krok 3 - Wstawienie na Facebooku linku bezpośrednio do świątecznego wpisu w aktualnościach na Twojej stronie.

Dzięki temu, że masz na stronie Open Graph Facebook sam pobierze obrazek, tytuł strony oraz opis strony. W treści postu nie będziesz musiał już nic pisać poza zaproszeniem do obejrzenia filmu lub przeczytania wiadomości.

 

Oto kilka dodatkowych porad:

  1. zadbaj o to, aby najnowsze aktualności wyświetlały się na stronie głównej, dzięki czemu przez kilka kolejnych tygodni ta wiadomości będzie widoczna na stronie głównej,
  2. nie wrzucaj życzeń świątecznych jako wyskakująca reklama typu PopUP - nie jest to już mile widziane i zasłania stronę,
  3. uważaj, aby tych samych wiadomości świątecznych nie wysyłać emailem do zbyt wielu osób jednocześnie - może to spowodować oznaczenie twojej domeny jako SPAM i będziesz miał kłopoty nawet z wysyłaniem ofert przez kilka kolejnych miesięcy. Lepiej użyć do tego zewnętrznego serwisu newsletter’owego.