Ta strona używa plików Cookie. Korzystając z tej strony zgadzasz się na umieszczenie tych plików na twoim urządzeniu

Czcionka
Treść
Kontakt
Jak zredagować treść maila, żeby nie został on uznany za spam

Jak zredagować treść maila, żeby nie został on uznany za spam

12.10.2020 | Porady | Autor: Konrad Ogar

W dzisiejszych czasach pisanie e-maili zarówno służbowych, jak i prywatnych jest codziennością dla każdego z nas. Ponadto wiele przedsiębiorstw stosuje e-mail marketing jako strategię biznesową mającą na celu podtrzymanie kontaktu i dobrych relacji z obecnym klientem, bądź w celach sprzedażowych.

Niestety, zdarza się tak, że nasze wiadomości nie docierają do wybranych przez nas odbiorców. Otrzymywaliśmy od naszych klientów wiele wiadomości dotyczących powyższego problemu, dlatego też postanowiliśmy napisać wyczerpujący e-book na temat – Jak zredagować treść maila, żeby nie został on uznany za spam”.

Dlaczego tak się dzieje, że nasze wiadomości trafiają do SPAMU?

Powody trafiania wiadomości do SPAMU

Powodów trafiania naszej korespondencji do spamu jest wiele. Przedstawię Ci kilka wybranych czynników.

Pierwszym czynnikiem jest obecność domeny na globalnych czarnych listach. Występowanie na takich listach zdecydowanie nie wpływa pozytywnie na odbiór naszej domeny przez providerów pocztowych, dlatego należy jak najszybciej postarać się o usunięcie z owej listy.

Osoby rozsyłające spam celowo stosują pewne techniki spamerskie, przykładowo wykorzystują w treści znaki szczególne, jak na przykład wykrzykniki. Obecnie filtry antyspamowe potrafią rozpoznawać nadmiere ich stosowanie. Zalecamy używać ich ostrożnie.

Nie tylko przesadne stosowanie znaków szczególnych rozpoznawane jest negatywnie, ale również niektóre słowa. Filtry antyspamowe w szczególności są wrażliwe na słowa (i ich synonimy) „promocja”, „zniżka” oraz „oferta”. Najlepiej jest unikać tego typu wyrazów. 

Najpopularniejszym elementem jest przenoszenie przez samych odbiorców naszych wiadomości do spamu. Dodatkowo, jeśli to samo zrobiło wielu różnych użytkowników, jest wysoka szansa, że kolejne e-maile z automatu będą trafiać do skrzynki spamowej.

Są to oczywiście tylko przykładowe czynniki, przez które nasze wiadomości mogą być identyfikowane jako spam. Natomiast ważnym pytaniem jest jak sobie poradzić z tym problemem?

Jak pisać e-maile, by nie trafiały do folderu SPAM

Wysyłanie masowych wiadomości e-mail może spowodować trafianie korespondencji do spamu, a w najgorszym przypadku zablokowanie użytkownika.

Porada 1: Sposobem na uniknięcie problemów jest unikanie wysyłania e-maili z ofertą, promocjami lub życzeniami świątecznymi z firmowych e-maili. Natomiast polecamy wysyłanie wiadomości z ofertą ze specjalnie dedykowanych do tego systemów, które posiadają pewnego rodzaju „pozwolenie” na wysyłanie korespondencji masowej.

Porada 2: Pamiętaj, aby nie dodawać wielu odbiorców do jednej wiadomości. Pozostali odbiorcy wiadomości mogą zobaczyć adresy naszych klientów i odczuć, że wiadomość nie jest spersonalizowana dla nich. A skutkiem może być wrzucenie wiadomości do folderu spam.

Porada 3: Ważnym aspektem jest również zachowanie prawidłowych proporcji pomiędzy grafiką a tekstem w treści wiadomości.

Chcesz dowiedzieć się więcej o redagowaniu e-maili, by skutecznie docierały do obiorców – pobierz naszego e-booka!

Pobierz eBooka

Zdjęcie Konrad
Autor Artykułu:
Konrad Ogar

CEO w WEBimpuls.pl od 2010 roku, specjalista ds. marketingu w sieci oraz aplikacji WEB. Wspiera firmy w rozwoju w internecie.

email: konrad.ogar@webimpuls.pltel: +48 693 535 818

Napisz do autora!